Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Λιμάνι και αύθις


Ειλικρινά δεν ξέρω αν αυτοί που υπόσχονται την κατασκευή της μαρίνας στο Ναύπλιο, όπως έχει προβλεφθεί από τις μελέτες, είναι τόσο πολύ αφελείς πολιτικά ή αν κοροϊδεύουν τον κόσμο για να εισπράξουν κάποια πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη.
Είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κάποιος στα  σοβαρά, ότι θα βρεθεί επενδυτής να προχωρήσει σε σύμπραξη με το δημόσιο τομέα  (ΣΔΙΤ) και να καταβάλει αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει νέες λιμενικές εγκαταστάσεις εκ του μηδενός και ταυτόχρονα να κατασκευάσει και κτήρια μερικών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων; Και μάλιστα όλο αυτό το σχέδιο να προβλέπεται να γίνει μακρυά από το ιστορικό κέντρο που προσελκύει το τουριστικό ενδιαφέρον; Είναι δυνατόν να βρεθούν πιστωτικοί οργανισμοί να χρηματοδοτήσουν ένα τέτοιο πανάκριβο project με βέβαια αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα; Είναι δυνατόν να θεωρεί κάποιος ότι υπάρχει έστω και μία στο εκατομμύριο να προχωρήσει η κατασκευή της μαρίνας, όταν το  ίδιο το σχέδιο για το λιμάνι προβλέπει την κατασκευή αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών, μπροστά από το ιστορικό κέντρο του Ναυπλίου; Μα ποιος θεωρεί ότι θα βρεθεί ένας τόσο αφελής επενδυτής να δεσμεύσει κάμποσα εκατομμύρια για μια επένδυση που μετά βεβαιότητας δεν θα είναι κερδοφόρα, θα ολοκληρωθεί σε μερικά χρόνια, όταν σήμερα με τα ίδια και λιγότερα χρήματα το  Ελληνικό Δημόσιο πουλάει σειρά έτοιμων μαρινών σε όλη την χώρα και οι διαγωνισμοί αποβαίνουν άκαρποι, λόγω του ότι κανείς δεν επενδύει στην παλαβή χώρα μας; Βάζει κάποιος τα χρήματα, παίρνει την διαχείριση των μαρινών και την επόμενη μέρα αρχίζει και εισπράττει; Και ελάχιστοι τελικά ενδιαφέρονται να το πράξουν αυτό στη σοβιετική Ελλάδα. Σιγά λοιπόν μην βρεθεί κάποιος να ασχοληθεί με το Ναύπλιο. Τόσα χρόνια περιμένουμε συγκεκριμένο ενδιαφέρον και τίποτα. Τα ίδια δεν έγιναν και με το σχέδιο για κατασκευή τεράστιου συνεδριακού κέντρου; Τζίφος και εκεί. Μάλλον με σανό προσπαθούν να μας ταΐσουν και το δυστύχημα είναι ότι οι πιο έξυπνοι πολίτες μιας πόλης, η οποία πόλη βρίσκεται μέσα σε μια χώρα με τον πιο έξυπνο λαό της υφηλίου. τον καταπίνουν αμάσητο αυτό τον σανό και τρέφονται από αυτόν.
Πάλι λοιπόν για το λιμάνι μας σας ομιλώ.
Ίσως βαρεθήκατε. Ίσως δεν σας ενδιαφέρει καθόλου το λιμάνι του Ναυπλίου. Ίσως να πιστεύετε ότι η θάλασσα και το λιμάνι βρέθηκαν παρεμπιπτόντως δίπλα μας. Ότι δεν ήταν η θέση του Ναυπλίου και η ματιά του προς την θάλασσα η αιτία που έχουμε μια τόσο πλούσια ιστορία αιώνων. Ίσως να έχετε στραμμένο το βλέμμα σας προς την ενδοχώρα. Ίσως να θεωρείτε ότι το λιμάνι χρειάζεται μόνον για πάρκινγκ των αυτοκινήτων  για όλους τους εκ της ενδοχώρας αφικνούμενους.
Ίσως να μην πρέπει να συνεχίσετε να διαβάζετε αυτή την ανάρτησή μου, όσοι από εσάς δεν θεωρείτε ότι το λιμάνι μας είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της πόλης μας τις επόμενες δεκαετίες.
Αλλά εγώ θα συνεχίσω να γράφω για το λιμάνι. Μάλλον διότι έχω την τύχη, αλλά και την ατυχία συνάμα, να αντικρίζω κάθε μέρα την θάλασσα και ταυτόχρονα να βλέπω το έρημο από δραστηριότητες λιμάνι, που άλλες εποχές έσφυζε από κίνηση.
Λοιπόν:
Οι νέες εξελίξεις:
Και ευτυχώς που υπάρχει και η "άλλη πρόταση" και έχετε τη δυνατότητα να ενημερώνεστε. Διότι εάν περιμένετε από τη μονόπλευρη πηγή ροής ειδήσεων από συγκεκριμένα κέντρα, και τους γνωστούς διαύλους,.......
Όπως είπα και παραπάνω ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών μπροστά από το ιστορικό κέντρο του Ναυπλίου από το Πι μέχρι περίπου την προβολή της Κωτσονοπούλου. Θετικό αυτό. Αναφέρεται δε στη μελέτη και συγκεκριμένος  προϋπολογισμός κατασκευής του έργου (περίπου πεντακόσιες χιλιάδες). Καταρρέουν επομένως όλες οι ανοησίες που έχουν ακουσθεί κατά καιρούς, αλλά και εσχάτως. Ότι δεν μπορεί να γίνει εκεί αγκυροβόλιο, διότι το απαγορεύει η Αρχαιολογία. Ότι δεν είναι εκεί το κατάλληλο σημείο.  Ας τελειώσουμε λοιπόν με τις ανοησίες κατασκευής νέας πανάκριβης μαρίνας και ας προχωρήσουμε σε αυτό που επί χρόνια ολομόναχος φωνάζω (ευτυχώς προσφάτως οι φωνές σαν τη δική μου έχουν πολλαπλασιασθεί). Να δημιουργήσουμε εδώ και όχι εκεί το αγκυροβόλιο των τουριστικών σκαφών. Να επεκτείνουμε το αγκυροβόλιο που προβλέπει η μελέτη μέχρι τον Καραμαλή, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ελλιμενισμού 150-200 σκαφών. Μπόλικα είναι. Θα δοθεί με αυτά μια μεγάλη ώθηση στην τοπική οικονομία. Θα είναι κερδοφόρο για τους πάντες το όλο εγχείρημα. Δεν θα κοστίσει ένα σκασμό χρήματα. Να απαλειφθεί η άλλη ανοησία που αναφέρεται στη μελέτη, ότι το αγκυροβόλιο αυτό που προϋπολογίζεται να μας κοστίσει μισό εκατομμύριο θα είναι, λένε, "προσωρινό". Αν είναι δυνατόν!!! "Προσωρινό αγκυροβόλιο". Θα το έχουμε κατασκευάσει στο πιο σωστό σημείο. Θα έχουμε πληρώσει μισό εκατομμύριο και θα είναι μόνον προσωρινό. Θα γκρεμίσουμε μετά και θα αποσύρουμε ο,τι έχουμε κατασκευάσει. Τι άλλο θα ακούσουμε σε αυτή την πόλη της φαιδράς πορτοκαλέας;
Αυτά προς το παρόν περί μαρίνας και αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών. Όμως  έχω και για άλλα λιμανιάτικα θέματα για να σας ενημερώσω.
Αποφάσισαν πριν χρόνια να διαπράξουν ένα έγκλημα για το Ναύπλιο, Δεν το έχουν ακόμα εκτελέσει, επιμένουν όμως σε αυτό με τη μελέτη που συντάχθηκε και που, απ΄ότι φαίνεται, θα εγκρίνουν. Εξηγούμαι: Πριν μερικά χρόνια αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα τεράστιο αντλιοστάσιο δυτικά του δρόμου Ναυπλίου-Νέας Κίου. Εκεί το έβαλε η μελέτη, χωρίς καμία σκέψη, εκεί αποφάσισαν να το κατασκευάσουν. Σιγά μην πολυσκοτιζόντουσαν να κάνουν αλλαγές. Μόλις το πήραν χαμπάρι οι ιδιοκτήτες των παραλιακών οικοπέδων και οικιών και διαμερισμάτων πολυκατοικιών, άρχισαν τότε τα όργανα. Κάποιοι ήσαν ψηφοφόροι και ψήφιζαν συγκεκριμένους επί δεκαετίες. Και διέθεταν μεγάλες οικογένειες. Μετακινήθηκε λοιπόν το αντλιοστάσιο και ορθώς. Ήταν ποτέ δυνατόν να είναι κάποιος τόσο πολύ πολιτικά ανόητος, που να επιθυμεί να βάλει ένα κτήριο ή ένα μπετονένιο κατασκεύασμα για να κλείσει την εκπληκτική θέα του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου από την είσοδό του από την παραλιακή; Και όμως. Χρόνια τώρα προβλέπουν την κατασκευή κτηρίων (Τελωνείου, Οίκου Ναύτου, Λιμεναρχείο) στο σημείο αυτό, έτσι για να εμποδίζεται η θέα στην ομορφιά. Και υπήρχε η λύση. Όλα αυτά τα κτήρια να χωροθετηθούν στα οικόπεδα του Δημοσίου που είναι ακριβώς απέναντι. Και να ορισθεί εκεί από το σχέδιο πόλης η συγκεκριμένη χρήση. Ώστε να μην έχουμε και άλλες πολυκατοικίες σε δημόσια οικόπεδα. Για να μην πουληθούν από τον ΤΑΙΠΕΔ τα οικόπεδα αυτά για τέτοια χρήση. Και να μην κτισθεί η παραλιακή ζώνη. Παράλογα πράγματα σας λέω ή ομιλώ με τον κοινό νου; Αλλά φαίνεται ότι ο κοινός νους έχει καταστεί σε αυτόν τον τόπο αιρετική φωνή. Και τώρα οι άνθρωποι με τη νέα μελέτη μεταφέρουν για κάποιον, άγνωστο σε εμένα, λόγο τη θέση ανέγερσης του Τελωνείου από εκεί που προβλεπόταν λίγο παρακάτω. Αλλά πάλι μέσα στην ζώνη λιμένα. Απέναντι από τις πολυκατοικίες Ηλιάδη. Ενδιαφέρον θα έχει η συνέχεια. Και στο οικόπεδο απέναντι από αυτές τις πολυκατοικίες, για έναν άλλον άγνωστο σε εμένα λόγο, δίνουν οικοδομησιμότητα μερικών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, ενώ οι ανάγκες για Τελωνείο είναι πολύ μικρότερες. Βέβαια οι άνθρωποι προβλέπουν, όπως είπαμε,  την κατασκευή και άλλων κτηρίων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων ως καταστήματα και κέντρα διασκεδάσεων κλπ μαζί με την μαρίνα. Αλλά αυτά ευτυχώς είναι εφιάλτες θερινής νυκτός.
Να σας πω και άλλα για την μελέτη χωροθέτησης; Η χωροθέτηση υδατοδρομίων για τα υδροπλάνα είναι στο αέρα (απλώς εμείς με την κοντόφθαλμη ματιά μας κοιτάμε τον επόμενο χρόνο, όχι τις επόμενες δεκαετίες); Τι να σας πω για τα πάρκινγκ που είναι ένα χάλι; Για το τεράστιο τμήμα του λιμανιού που είναι περιφραγμένο και αποκλεισμένο και που για έναν ανεξήγητο λόγο το αφήνουν ως έχει, αντί να προσπαθήσουμε να  αλλάξουμε αυτό το μουρλό που έχει επιπέσει στα κεφάλια μας, χωρίς καμία αντίδραση των ιθυνόντων;
Και αδρανούν οι αρμόδιοι για τα μεγάλα που συμβαίνουν αυτές τις μέρες στην υφήλιο και που θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στην τοπική οικονομία.
Θα ήθελα την δημοτική αρχή και τους τοπικούς φορείς παρόντες στη μεγάλη τουριστική έκθεση στη Μόσχα που γίνεται αυτές τις μέρες για να προβάλουν την περιοχή μας, τώρα που εκατομμύρια Ρώσοι δεν θα επισκεφθούν την Τουρκία. Και να αναδείξουν και το λιμάνι μας σαν ιδανικό τόπο επίσκεψης τουριστικών σκαφών, που θα μισθώσουν οι εύποροι Ρώσοι.
Θα τους ήθελα παρόντες και στην μεγάλη Seatrade Cruise Global 2015 έκθεση για τον τουρισμό  κρουαζιέρας που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο Μαϊάμι, η οποία έκθεση καθορίζει εξελίξεις σε αυτό το είδος τουρισμού για τα επόμενα χρόνια. Οργάνωση χρειάζεται που δεν υπάρχει. και συνεργασίες με άλλους φορείς για να εκπροσωπηθούμε και εμείς. Ίσως μαζί με όλους τους Πελοποννήσιους με τους οποίους έχουμε κοινά συμφέροντα.
Δεν τα βλέπω όμως καλά τα πράγματα. Άσχημα είναι, χειρότερα θα γίνουν, όπως μας είπε και ο Υπουργός.
Το λιμάνι θα μείνει έτσι έρημο και χωρίς δράση και φωνές. Θα ξεθωριάζουν σιγά-σιγά οι θύμησες του παλιού Ναυπλίου, που ήταν μεγάλο και σπουδαίο και λόγω του λιμανιού του. Θα πέσουν στη λησμονιά οι ήχοι του λιμανιού με τις φορτοεκφορτώσεις, τη διάλεκτο των ναυτικών, τα σούρτα-φέρτα, τις μεταφορές εμπορευμάτων. Ποιος από τη νέα γενιά θα θυμάται σε λίγα χρόνια  την ονομασία των ανέμων. Τους πουνέντηδες, το γαρμπή, το σορόκο; Ποιος πλέον θα ακούσει στ΄Ανάπλι ιστορίες ναυτικών; Τι θα λένε για τους νεώτερους οι στίχοι του Καββαδία;
Και αρόδο τα κρουαζιερόπλοια.
(Η φωτογραφία από τον τοίχο του Γιάννη Οικονομόπουλου)

ΥΓ Το είχα σχεδόν τελειώσει το άρθρο από προχθές, Αναρωτήθηκα αν θα έπρεπε να το δημοσιεύσω σήμερα που η καρδιά της Ευρώπης κτυπήθηκε. Αποφάσισα να το σηκώσω. Η ζωή θα συνεχισθεί. Και η καλύτερη απάντηση σε αυτά τα φρικώδη που συμβαίνουν είναι να συνεχίσουμε τις ζωές μας. να μην υποκύψουμε στον τρόμο. Θα συνεχισθεί η ζωή παρά τις σαχλαμάρες που ακούγονται. Και ας βγαίνει ο γραμματέας του κυβερνώντος κόμματος να μας λέει ότι ο νεοφιλελευθερισμός φταίει για αυτό που συνέβη στο Βέλγιο. Ελεος!!! Ας ασχοληθώ λοιπόν με τα στραβά του λιμανιού)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου