Μόνος ολομόναχος




Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Χάος. Στον αυτόματο πιλότο το κυκλοφοριακό στο Ναύπλιο


Αυτό το τρίγωνο μεταξύ ΔΕΗ, Εθνικής Τράπεζας, Τράπεζας Πειραιώς, εισόδου του λιμανιού, σε συνδυασμό με τη διασταύρωση τριών - τεσσάρων ακόμα δρόμων, μου θυμίζει κάτι από κυκλοφοριακό Καΐρου της Αιγύπτου, όπου χιλιάδες αυτοκίνητα κορνάροντας, προσπαθούν να διασχίσουν  αβλεπί (σανβουαρ που λένε και οι ποκαδόροι) σταυροδρόμια χωρίς φωτεινή σηματοδότηση.
Ιδιοκτήτες καταστημάτων, ξενοδόχοι, κάτοικοι της παλιάς πόλης, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις στο παραδοσιακό τμήμα του Ναυπλίου, επισκέπτες της πόλης μας, γονείς που θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.
Και όλα οδεύουν στην τύχη. Στον αυτόματο πιλότο. Και το χειρότερο είναι ότι, ενώ οι πολίτες διαμαρτύρονται,  την ίδια στιγμή οι φορείς της πόλης, δημοτικές παρατάξεις, πολιτικά κόμματα, επαγγελματικοί σύλλογοι, σύλλογοι γονέων δεν έχουν αντιδράσει, ως πρέπει.
Οδεύουμε φουλ προς ένα ανεξέλεγκτο κυκλοφοριακό χάος στο Ναύπλιο, σε συνδυασμό με  την επιχείρηση των εποχουμένων  με τίτλο "όπου βρίσκω παρκάρω".
Πλέον ουδείς σέβεται τα απαγορευτικά της στάθμευσης σήματα της τροχαίας.
Αρκετοί πλέον αφήνουν τα αυτοκίνητά τους (και τα μηχανάκια βεβαίως-βεβαίως) σε πεζοδρόμους, σε πεζοδρόμια, όπου βρουν, χωρίς να τους γίνεται η οποιαδήποτε παρατήρηση.
Πεζοδρομήθηκε η παλιά πόλη, χωρίς κανείς να ενδιαφερθεί για τους κατοίκους εκεί.
Μεγάλωσαν τα πεζοδρόμια σε άλλους κεντρικούς δρόμους,
Έκλεισε ένα πολύ μεγάλο μέρος του λιμανιού.
Σε μία πλατεία της πόλης (ναι πλατεία είναι και ας λένε κάποιοι συγκεκριμένοι ό,τι θέλουν), παρκάρουν τα πρωινά δεκάδες αυτοκίνητα. Ομιλώ βεβαίως για το αίσχος που συμβαίνει στην Πλατεία των Δικαστηρίων.
Στη συνοικία του Αγίου Νικολάου τοποθετήθηκαν κολονάκια, χωρίς κανείς να σκεφθεί μεταξύ των άλλων για το  πως θα βγει κάποιος ανάπηρος ή ένας πολύ ηλικιωμένος από το σπίτι του.
Τα κολονάκια αμέσως μετά ποδοπατήθηκαν και αφανίσθηκαν, χωρίς οι αρμόδιοι που προηγουμένως είχαν τοποθετήσει τα κολονάκια να χολοσκάσουν. ΄Ελπίζω ότι κανείς δεν σκέφτεται να τα ξανατοποθετήσει με τον ίδιο τρόπο. Αλλά τέλος πάντων ας τα αφαιρέσουν τελείως για να μην είναι γελοίο το θέαμα.
Οι επισκέπτες της πόλης μας, μεταξύ των οποίων και ηλικιωμένοι μεταφέρουν τις αποσκευές τους στα χέρια. Το πότε θα αρχίσει η πόλη μας να δυσφημείται είναι θέμα χρόνου.
Πέρσι κάποιοι αφελείς, μεταξύ των οποίων και εγώ, συγκεντρώσαμε έγγραφα και υποβάλαμε αίτηση ως κάτοικοι της παλιάς πόλης για να μας χορηγηθεί θέση στάθμευσης. Δημιούργησαν και επιτροπή που έλεγξε τα έγγραφα. Αλλά οριστική απόφαση δεν πάρθηκε. Μας ξεφτίλισαν και καλά να πάθουμε.
Έργα έγιναν πριν από μερικούς μήνες στο Πι, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος της κατάρρευσης ή υποχώρησης του κρηπιδώματος, λόγω των σπηλαιώσεων. Ουδείς πληροφορήθηκε εάν το έργο είχε επιτυχία και γιατί το Πί δεν αποδίδεται εκ νέου στους χρήστες. Δεν θέλουμε εκεί αυτοκίνητα; Ας το αποφασίσουμε. Αλλά με σχέδιο.
Εφτιαξαν, με ωραίες ζαρντινιέρες, μία κυκλική διαδρομή στο Πί, για να υπάρχει η δυνατότητα της αναστροφής, αλλά και αυτή πλέον καταλαμβάνεται από σταθμεύοντα οχήματα.
Τα πεζοδρόμια σε κεντρικούς δρόμους διαπλατύνθηκαν πάρα πολύ, αλλά ουδείς σκέφτηκε να δημιουργήσει και έναν ποδηλατόδρομο.
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως σχεδιασμός για αστική συγκοινωνία του τεράστιου πλέον σε έκταση δήμου μας, οπότε εργαζόμενοι, επισκέπτες, μαθητές, γονείς, πρέπει υποχρεωτικά να καβαλάνε οχήματα για να έρχονται στο υπερφορτωμένο κέντρο.
Πάρθηκε απόφαση να αλλάξει θέση η αφετηρία των ΚΤΕΛ για να αποσυμφορηθεί η οδός Συγγρού. Είδατε κάτι που μου διέφυγε;
Αυτή δεν είναι η κατάσταση και ακόμα χειρότερη; Τα υπερβάλλω;
Ναι θα έπρεπε να γίνουν πεζοδρομήσεις. Ναι θα πρέπει το λιμάνι μας να γίνει λιμάνι, όσο και αν κάποιοι διαφωνούν. Ναι δεν θα πρέπει το λιμάνι να είναι ένα τεράστιο πάρκινγκ αυτοκινήτων, όπως σχεδίαζαν  παλαιότερα με διαγωνισμούς παραχώρησης του όλου χώρου σε ιδιωτική εταιρία, που δημοσιεύθηκαν (οι διαγωνισμοί) το Μεγάλο Σάββατο (κυριολεκτικά μιλάω).
Αλλά όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με μία συγκεκριμένη λογική, και σχεδιασμό που θα προέκυπτε μέσα από μία συγκεκριμένη εφαρμόσιμη μελέτη. Για να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Για να αυξηθεί η κίνηση πεζών και ποδηλάτων. Για να μπορούν οι επισκέπτες να φτάνουν στα ξενοδοχεία. Για να γίνει σωστά και οργανωμένα ο εφοδιασμός των καταστημάτων και επιχειρήσεων. Για να μπορούν οι κάτοικοι της παλαιάς πόλης στοιχειωδώς να εξυπηρετούνται. Για να βρεθούν εναλλακτικοί χώροι στάσης και στάθμευσης. Για να υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των ατόμων, ειδικά των ηλικωμένων και των αναπήρων, από τους χώρους στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο.
Το τραγικό είναι ότι ήδη έχουν γίνει και έχουμε πληρώσει κυκλοφοριακές μελέτες. Δυστυχώς είμαι πολύ γέρος στην υπόθεση των δημοτικών πραγμάτων και τα ενθυμούμαι. Πληρώσατε αγαπητοί μου συνδημότες τρεις κυκλοφοριακές μελέτες που ποτέ δεν εφαρμόσθηκαν. Κάποιος πρέπει να σας τα πει όλα αυτά. Και ας είναι αυτός που δεν τον θεωρήσατε άξιο ούτε για το τοπικό συμβούλιο Ναυπλίου να σας εκπροσωπήσει.
Τρεις κυκλοφοριακές μελέτες πληρώσαμε, που δεν εφαρμόσθηκαν.
Όχι διότι δεν ήταν καλές και σε επιστημονικά κριτήρια βασισμένες ούτε διότι δεν ήταν  σωστοί οι μελετητές. Αλλά διότι ουδείς τους έθεσε τα πραγματικά δεδομένα. Για το πως θέλουμε την πόλη στο μέλλον. Οτι θέλουμε το λιμάνι να επιτελέσει τον ρόλο του και επομένως ότι θα μειώνονταν δραστικά οι εκεί θέσεις στάθμευσης, που θα έπρεπε να αντικατασταθούν. Και υπάρχουν, ευτυχώς, άπλετοι χώροι. Αλλά ουδείς ενδιαφέρεται να οργανώσει στοιχειωδών την κατάσταση.
Σας τις θυμίζω λοιπόν τις κυκλοφοριακές μελέτες  ή σας τις γνωρίζω για όσους δεν τις ξέρουν.
Κυκλοφοριακή μελέτη Ζήβα - Μαϊστρου.  Έμεινε στα ντουλάπια.
Κυκλοφοριακή μελέτη Μαγκάβαλη, που άλλαζε πολλά δεδομένα. Ουδέποτε εφαρμόσθηκε. Ούτε καν συζητήθηκε εάν θα πρέπει να την εφαρμόσουμε, εν όλω ή εν μέρεις ή να ζητήσουμε κάποιες τροποποιήσεις
Κυκλοφορική μελέτη Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Λησμονήθηκε και αυτή μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Απλώς θυμίζω ότι τότε οι μελετητές πρότειναν την απαγόρευση της στάθμευσης αυτοκινήτων στην παραλία μέχρι την νοητή προέκταση της οδού Σωφρόνη, ώστε η πόλη μας να αποκτήσει εκ νέου το παραλιακό της μέτωπο. Και έγινε τότε το έλα να δεις. Και τώρα....;
Στον αυτόματο πιλότο το κυκλοφοριακό στο Ναύπλιο. Αλλά θα μου πείτε: "Περίεργο το βρίσκεις. Και είναι το μόνο;"








2 σχόλια:

  1. Υπάρχουν πολλοί αναξιοποίητοι χώροι σε όλη την ανατολική παραλία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με κάποια τάξη και σειρά γιά κάθε είδους αυτοκίνητα. Εφαρμόστε επιτέλους δημοτικοί "εγκέφαλοι" μερικά απλά πράγματα που αν δεν τα ξερετε κάνετε μία επίσκεψη σε χώρα της κεντρικής ή βόρειας Ευρώπης να τα δείτε. Αυτά τα ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ πραγματα είναι:
    -parking ξεχωριστό για ΙΧ επισκεπτών
    -parking για τροχόσπιτα(μπορείτε να εισπράτετε πολλά χρήματα εφ'όσον εξασφαλίζετε στους ανθρώπους μερικά βασικά υποστηρικτικά μέτρα όπως, θέα στη θάλασσα, ησυχία γιά ύπνο, Παροχή νερού, ηλεκτρικού και το κυριώτερο μη παρενόχληση από Roma)
    parking γιά φορτηγά ψυγεία πιό μακριά από τα άλλα οχήματα
    Αλλά επιτέλους αντιληφθείτε ότι μετα τα μνημόνια πολλοί άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες κυκλοφορούν με ποδήλατα γιά οικονομία. Πότε θα προσαρμοστείτε ΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΙ δημοτικοί(ή του δημοτικού αν προτιμάτε) δημοτικοί αρχοντες να κάνετε σε όλοι τη πόλη ποδηλατόδρομους? Θα σας βοηθήσουν τρομάρα σας και στην ανάδειξη του πακέτου θεματικός αθλητικός τουρισμός...Ξυπνείστε επιτέλους φτάνει πιά η διαπλοκή με τις τοπικές τσάπες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πόλη μας δυστυχώς πάει από το κακό στο χειρότερο! Δρόμοι παντού! Οι αγράμματοι εγκληματίες που εκλέχτηκαν από τον Ναυπλιακό λαό κάνουν ότι τους κατέβει για να καταστρέψουν την πόλη! Λιμάνι έκλεισε, ΠΙ εκλεισε. Πεζοδρόμηση Αμαλίας τι και αν εγινε τα ιδια σκατα! Δεν μιλάω καν για την πεζοδρόμη Παλαιου Ναυπλίου (Αγγ, Τερζάκη,Σταικοπουλου,Πλαπουτα).. εχουν γίνει εθνικές οδοί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή