Μόνος ολομόναχος




Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Ο κ. Γραμματικόπουλος απάντησε στον αιρετικό

Έλαβα απάντηση στις προηγούμενες αναρτήσεις μου από τον Χρήστο και την παραθέτω αυτούσια.

"Αγαπητέ Κώστα,

Διάβασα με προσοχή τα τελευταία σου άρθρα, γενικώς σε παρακολουθώ και ομολογώ ότι «δανείζομαι» ορισμένες καλές ιδέες σου για τα δημοτικά ζητήματα. Θα απαντήσω ευθέως στα εύλογα ερωτήματα – προβληματισμούς σου, αφού προηγουμένως μοιραστώ μαζί σου ορισμένες σκέψεις μου συσχετιζόμενες με τα άρθρα σου.

 Δε θα διαφωνήσω με τα υπαρκτά άλλωστε γεγονότα του παρελθόντος, αν και προσωπικά τα περισσότερα δεν τα έζησα ο ίδιος. Ούτε μπορώ να διαφωνήσω με τα μειωμένα αντανακλαστικά της συντηρητικής όπως χαρακτηριστικά την προσδιορίζεις Ναυπλιακής κοινωνίας. Δε νομίζω όμως ότι είχε να κάνει με την αδιαφορία της συντηρητικής, έτσι απλά, Ναυπλιακής κοινωνίας αλλά με την αδιαφορία μεγάλου ποσοστού της κοινωνίας, έτσι χωρίς κανένα προσδιορισμό. Δεν ξεπερνώ τις έννοιες προοδευτικός, συντηρητικός τόσο απλά. Ασφαλώς και υφίστανται όχι μόνο ιστορικά αλλά και σε επίπεδο ιδεών, σε επίπεδο προσέγγισης ζητημάτων, αντιλήψεων, συμπεριφορών ακόμα και εκφοράς λόγου. Βασικό προαπαιτούμενο όμως αυτών των εννοιών είναι η περιφρούρηση των βασικών αξιών μας: της αξιοπρέπειας, της τιμιότητας, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, του ανθρωπισμού, της Δημοκρατίας. Αυτές οι αξίες είναι προϊόν κυρίως παιδείας και ανατροφής. Αυτές οι αξίες ένωσαν προοδευτικούς και συντηρητικούς για να νικηθεί ο ναζισμός - απανθρωπισμός στο Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Αυτές οι αξίες έκαναν το «συντηρητικό» Μάνο Χατζηδάκη να μοιάζει τόσο πολύ με τον προοδευτικό Μίκη Θεοδωράκη (πέραν ασφαλώς του σχεδόν θεϊκού τους ταλέντου). Αυτές οι αξίες έκαναν τον αξιοπρεπή και προοδευτικό (ασφαλώς) Φώτη Κουβέλη να μοιάζει με την αείμνηστο και συντηρητικό (ασφαλέστατα) Παναγιώτη Κανελλόπουλο. Άν κλονιστούν οι βασικές αυτές αξίες τότε η δημοκρατική «πολυτέλεια» να μιλάμε, να διαφωνούμε ή να συμφωνούμε στο τι είναι  προοδευτικό και τι συντηρητικό πάει περίπατο.

Στις δημοτικές εκλογές του 2010 μπορεί το πρόγραμμά μου να μην ήταν και τόσο τέλειο, ίσως και οι ιδέες μου να μην άρεσαν, ίσως να μην «άρεσα» στο τέλος- τέλος και εγώ ο ίδιος, όμως ξελαρυγγιάστηκα Κώστα γυρίζοντας χωριό - χωριό  να μιλώ γι’ αυτές τις αξίες με όση δύναμη διέθετα. Πίστευα, ρομαντικά ίσως, ότι αυτή η βαθιά ριζωμένη μέσα μου πίστη στη δύναμη αυτών των αξιών θα αρκούσε από μόνη της. Σήμερα αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Θα επικρατήσουν αυτές οι αξίες ή θα νικήσει ο πολιτικός υπόκοσμος, ο νόμος της νύχτας, η «ομερτά», στοιχεία απόλυτα συνδεδεμένα τελικά με τον ίδιο το Φασισμό ; Προσωπικά είμαι απόλυτα βέβαιος ότι οι αξίες τελικά θα επικρατήσουν.

Ας έλθω όμως στα ερωτήματα σου αν και νομίζω ότι μετά τα προηγούμενα αλλά και με την εν γένει μικρή μου διαδρομή στα κοινά της πόλης μας οι απαντήσεις είναι αυτονόητες. Με ρωτάς τι θα πράξω για το θέμα της βίας ώστε τουλάχιστον απ’ το δικό μου συνδυασμό να παύσουν τέτοια φαινόμενα. Για να παύσουν πρέπει πρώτα να αρχίσουν. Ουδέποτε υποψήφιός μου ή εκλεγμένος δημοτικός μου σύμβουλός έπραξε κάτι ανάρμοστο και αν «ο μη γένοιτο» συμβεί κάτι τέτοιο να είσαι βέβαιος ότι θα το καταδικάσω με απόλυτο τρόπο χωρίς υποσημειώσεις. Αναφορικά με τη συμμετοχή φιλοναζιστών ή λοιπών φασιστικών στοιχείων, νομίζω ότι δεν θα έπρεπε καν να με ρωτάς. Άλλωστε εμείς δώσαμε δείγμα γραφής με το ψηφοδέλτιό μας το 2010 στο οποίο συμμετείχαν άνθρωποι από όλους τους πολιτικούς χώρους (του Δημοκρατικού όμως πάντα φάσματος) και φυσικά το ίδιο θα γίνει και στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη υπομονή σου στο κουραστικό ενδεχομένως κείμενό μου και επίτρεψέ μου κλείνοντας μία τελευταία σκέψη. Αναφέρεσαι συχνά στη δημιουργία ενός τρίτου πόλου. Εύχομαι και το λέω ειλικρινά να υπάρξει, και ας έχει τον προσδιορισμό προοδευτικός πόλος και ας διαφέρει από τον δικό μου πόλο (τον συντηρητικό, έστω) και ας διαφέρει επίσης σε εκατό προγραμματικές θέσεις και άλλες τόσες λύσεις των ζητημάτων του δήμου. Στις αξίες όμως που προανέφερα, εκεί Κώστα δεν θα διαφέρει και αυτό είναι που τελικά μετράει.


                                                                                                      Με εκτίμηση
                                                                                            Χρήστος Γραμματικόπουλος"


1 σχόλιο:

  1. Αντί σχολίου, αν έχω την έγκριση του ιστολόγου, διατυπώνω δημοσίως ένα ερώτημα:
    Ο υποψήφιος Δήμαρχος κ. Χρήστος Γραμματικόπουλος, που γράφει όσα γράφει, έχει διαβάσει το δεύτερο βιβλίο του εκλεκτού συμπολίτη μας Ευθύμιου Γκουλιώνη περί Δημοκρατίας και Κοινοβουλευτισμού;
    Αν όχι, του προτείνω να το διαβάσει. Θα τον βοηθήσει για το μέλλον. Αν ναι, τότε ίσως θα έπρεπε να το ξαναδιαβάσει πιο προσεκτικά.
    Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή