Μόνος ολομόναχος




Παρασκευή 7 Αυγούστου 2009

Χαριλάου Τρικούπη

Έχω οδηγήσει πολλά χιλιόμετρα σε λίγες μέρες. Έχω φθάσει με ΙΧ στο Βόρειο Ακρωτήριο στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα από τις τούνδρες της Φινλανδίας και της Νορβηγίας, ακούγοντας ΞΥΛΙΝΑ ΣΠΑΘΙΑ με τα μικρά μου παιδιά στα πίσω καθίσματα και μετά πάλι πίσω.
Από την άλλη απεχθάνομαι το ΙΧ μέσα στην πόλη. Να σκεφθείτε πέρσι το χειμώνα δυό φορές έμεινα από μπαταρία λόγω της ακινησίας του αυτοκινήτου μου. Και αυτό το Immobilizer, μου κλείδωσε το αυτοκίνητο και δεν μπορούσα να το βάλω μπρος. Το οδήγημα μέσα στην πόλη το νοιώθω σαν πόλεμο. Νοιώθω Ιρακινός με τους επιθετικούς πολίτες-οδηγούς ως τους αντιπάλους Αρχαγγέλους της επιχείρησης ΣΟΚ και ΔΕΟΣ του Τζώρτζ του νεώτερου.
Γενικά όταν πρέπει να αποφασισθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο θέματα κυκλοφοριακά, προσπαθώ να τα αποφύγω και ψηφίζω μέσα από τα δόντια μου ότι αποφάσισαν πριν από εμένα οι σύντροφοι.
Παρ΄όλα αυτά επειδή άκουσα ότι γίνεται λόγος για την πρόταση της άλλης πρότασης σε σχέση με τη Χαριλάου Τρικούπη θα προσπαθήσω να εκφράσω χωρίς να μουρμουρίσω την άποψή μου.
ΠΡΩΤΟΝ. Κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση πρέπει να αποβλέπει στο μεγάλο σκοπό του περιορισμού του αυτοκινήτου και την αύξηση της κίνησης πεζών και ποδηλάτων.
Δεύτερον Κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση πρέπει να έχει σαν βασικό στόχο την ασφάλεια πεζών και οδηγών και ιδίως την ασφάλεια των ποδηλατιστών και των μικρών παιδιών.
Τρίτον Κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση πρέπει να βλέπει και την ποιότητα ζωής του κατοίκου στην περιοχή που θέλουμε να ρυθμίσουμε.
Πέμπτον. Κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση πρέπει να εξετάζει και τα προβλήματα που είναι δυνατόν να δημιουργηθούν στις επιχειρήσεις.
Ακούω από συγκοινωνιολόγους ότι βασική αρχή είναι η μονοδρόμηση των δρόμων ειδικά εκεί που επικρατεί το Ιπποδάμειο σύστημα (κάθετοι και παράλληλοι σε ευθείες δρόμοι).
Πιστεύω ότι βασική αρχή της όποιας κυκλοφοριακής ρύθμισης είναι η πλήρης απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων φορτηγών οχημάτων σε πυκνοδομημένες περιοχές.
Επομένως θεωρώ ορθή την πρόταση για μονοδρόμηση της Χαριλάου Τρικούπη και των υπολοίπων δρόμων της νέας πόλης του Ναυπλίου. Θεωρώ αναγκαία την πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και ιδίως δικύκλων στην παλαιά πόλη του Ναυπλίου. Θεωρώ παράλληλα ότι πρέπει πλήρως να απαγορευθούν τα μεγάλα φορτηγά οχήματα από κάθε γειτονιά της πόλης του Ναυπλίου. Τούτο είναι όχι μόνον αναγκαίο αλλά και εφικτό. Τώρα που ανοίγεται ο νέος δρόμος που θα καταλήγει στην Αγία Ελεούσα τα φορτηγά οχήματα που δεν έχουν σκοπό να ξεφορτώσουν εμπορεύματα στο Ναύπλιο μπορούν εύκολα να το παρακάμπτουν. Παράλληλα είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν κέντρα logistics στις παρυφές των πόλεων και έξω από τον οικοδομικό ιστό (ήδη έχουν δημιουργηθεί τέτοια στο Ναύπλιο με ιδιωτική πρωτοβουλία), ώστε η τροφοδοσία των καταστημάτων να γίνεται μέσω των μεγάλων αποθηκών με μεσαίου μεγέθους φορτηγά οχήματα. Και πλέον θα μένει μόνο το λιμάνι, που θα πρέπει σ΄αυτό και από αυτό να διοχετεύονται τα εμπορεύματα, μόνον μέσω της παραλιακής και μετά με περιφερειακό έξω από τα όρια του σχεδίου πόλεως Ναυπλίου.
Θα μου πείτε: Τώρα τί μας λες; Δεν γίνονται αυτά.
Γιατί όχι κύριοι; Γιατί θα πρέπει να μην μπορούμε να σχδιάσουμε και υλοποιήσουμε όσα με επιτυχία έχουν εφαρμόσει οι πόλεις της Ευρώπης;

5 σχόλια:

  1. Ola swsta kai omorfa. Ta dikykla dld motosikletes kai podhlata, mallon ennouses motosykletes, einai toso liga pou tha borousan na epitrepontai ektos an pezodromithei h Amalias opote to syzhtame. Asthenofora kai tetratroxa eidikwn xrhsewn na epitrepontai. Motosikletes omws kai dh istorikou endiaferontos synadoun me thn istorikothta ths polhs kai epitrepontai se oles tis poleis ths Evrwphs. Kathe Kyriakh prwi h plateia Fillelhnwn ginetai parking motosykletwn kai afto giati den yparxei allou analogos eidikos xwros. Omws aftoi oi motosykletistes erxontai sthn omorfh polh mas kai afhnoun arketa xrhmata. Einai anthrwpoi me diaforetikh koultoura kai idiosygrasia. Tha eprepe na proseksoume perissotero tous motosykletistes. Fysika proteraiothta exoun oi pezoi meta oi podhlates kai meta oi motosykletistes.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πόλη μας είναι ο ιδανικός τόπος προορισμού των μοτοσυκλετιστών και των μελών των λεσχών αυτοκινήτου. Επομένως σε όλους αυτούς όχι μόνο δεν μπορούμε να βάζουμε εμπόδια, αλλά πρέπει να δίνουμε κίνητρα για να μας επισκέπτονται. Ομως είναι άλλο πράγμα να έρχονται οι αντίκες ή οι μοτοσυκλέττες στην πόλη μας και να κοσμούν τις πλατείες μας και άλλο να είναι απαραίτητο να περιτριγυρίζουν την παλιά πόλη εποχούμενοι. Η χαρά της αυτοκίνησης πρέπει να είναι οι ανοιχτοί δρόμοι, η ελευθερία της κίνησης στην εξοχή και όχι η κίνηση μέσα σε μια πόλη, ιδίως σε στενά παραδοσιακών τμημάτων. Κάτι πρέπει να γίνει με αυτούς που εμφανίζονται τα βράδια έχοντας τα στερεοφωνικά στο δαπασών για να κάνουν το κομμάτι τους και κάτι πρέπει να γίνει και με τους κάγκουρες με τις βγαλμένες εξατμίσεις, που όλοι αυτοί αποτελούν προσβολή στους εραστές των μηχανών και της ελευθερίας της κίνησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Symfwnw mazi sou apolyta. Kaneis den eipe na kykloforoun oi klassikoi motosykletistes epoxoumenoi. Dystyxws orismenes klassikes motosykletes exoun eksatmiseis epoxhs pou plhroun oriaka ta shmerina epipeda ekpomphs hxou kai isws na einai enoxlhtikes gia kapoious. Einai gegonos omws oti kai oi "kradasmoi" einai prwths taksews kai idiaitera epivaryntikoi gia ton anavath. Exoun omws kai mia kinky ermhneia mias kai afth twn donhsewn mas ftiaxnei. O anavaths fantazetai axalinwto sex, pollaplous orgasmous kai outw kath' ekshs. Vibrations h vibes gia tis agglikes (BSA, Norton, Matchless klp), erschutterungen gia tis germanikes (BMW, NSU, HOREX k.a.), vibrazioni gia tis italikes (Ducati, MV Agusta, Benelli, Guzzi), 振動 sta thivetiana gia na th spasoume stous Kinezous gi afta pou kanoun sto Thivet alla kai gia ta apaisia mhxanakia pou vgazoun... E... mexri na katalhksoun se mouseio as tis afhsoume na kykloforoun kammia fora... gia synthrhsh fysika... Aftes tha meinoun... emeis tha fygoume.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. egw xerw oti autokinita kai mixanes den epitrepontai panw stis plateies tou nafpliou apo tin 25h eforia ths korinthou. Opote den mporoyn ma kosmoun tis plateies mas.
    H gnwmh mou einai na apagoreytei genika h eisodos mixanokinitwn sthn palia polh kai na ginontai prwines wres oi trofodosies twn katastimatwn. Oso gia ta alla... edw den mporoun na vapsoun tis diavaseis pezwn sthn polh, ti leme twra!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Gemise me ligo humour kai gelio th zwh sou... Einai poly mikrh gia na analwnesai se toso epousiwdh. Kai eisai toso sigouros oti oi nomoi oloi einai swstoi? Apo anthrwpous exoun ftiaxtei kai exoun polles fores katastaltiko xarakthra. Gi afto yparxoun kai ermhneftikes egyklioi kai...kai...kai... Shmasia exei na boreis na antiliftheis th filosofia tou nomotheti kai na pratteis symfwna me th syneidhsh sou. Epomenws einai kathara thema aftognwsias kai kalliergeias ths sybonoias kai ths agaphs ston anthrwpo. Einai diko sou thema kathara kai h praksh sou se xarakthrizei. Na efxesai na dhmiourgeis kai antipatheies giati oi exthroi sou tha einai oi kalyteroi daskaloi sth zwh sou. Etsi thaboreseis na xtiseis enan kalytero xarakthra kai na veltiwseis polles adynamies sou. An araksw loipon panw se plateia mia klassikh mhxanh kai se exoxlhsei me megalh katanohsh tha se akousw an mou to peis kai tha thn katevasw... giati se thewrw opws kai olous tous synanthrwpous mou adelfia mou. Filia, ygeia kai kalh kardia panta...

    ΑπάντησηΔιαγραφή