Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

"Ακραιφνείς Ναυπλιώτες και Ναυπλιολάτρες"

Συνεδρίασε το μεσημέρι της Δευτέρας το δημοτικό συμβούλιο Ναυπλίου με τρία θέματα, εκ των οποίων το πιο σπουδαίο ήταν η ονοματοδοσία οδού προς τιμή του αγωνιστή Γρηγόρη Φαράκου.
Αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι απουσίαζαν.
Ένας της πλειοψηφίας έκανε δήλωση με την οποία κατηγορούσε το Πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου διότι όρισε τη συνεδρίαση σε εργάσιμη ώρα και αποχώρησε.
Οι κκ Τσούρνος και Πιπερτζής ψήφισαν αρνητικά και ο κ. Μπαστούνης λευκό. Υπέρ ψήφισαν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας οι σύμβουλοι της άλλης πρότασης και ο κ. Μπαρού που εξελέγη με τον κ. Τσούρνο.
Παράγων της δημοτικής αρχής μου έλεγε χθες ότι δέχεται πλήθος τηλεφωνημάτων από δεξιούς που τον κατηγορούν για τις τριήμερες εκδηλώσεις εις μνήμη του αριστερού Γρηγόρη Φαράκου. Τον κατηγορούν διότι, όπως λένε, ο Γρηγόρης Φαράκος δεν προσέφερε τίποτα στην πόλη του Ναυπλίου.
Πολύ θάθελα να μάθω ποιοι είναι αυτοί οι ακραιφνείς Ναυπλιώτες και Ναυπλιολάτρες και ποια είναι ακριβώς η δικιά τους προσφορά στην πόλη, ώστε να έχουν τα κότσια να κατηγορήσουν τον μόνο Αναπλιώτη που έγινε ηγέτης Κοινοβουλευτικού κόμματος τον 20ο αιώνα και που πάντοτε η γενέθλια πόλη του ήταν μέσα στην καρδιά του.

6 σχόλια:

  1. Κύριε Καράπαυλε

    Κατ'αρχάς για να κάνεις κριτική σε κάτι δεν είναι απαραίτητο ο ίδιος να είσαι εξ'ίσου σημαντικός τουλάχιστον με το αντικείμενο της κριτικής σου. Δεν χρειάζεται λοιπόν να έχεις προσφέρει πολλά στο Ναύπλιο για να πεις πως κατά την γνώμη σου κάποιος άλλος δεν έχει προσφέρει. Αλλιώς η ελευθερία λόγου αποτελεί κενό γράμμα.

    Δεύτερον, ειλικρινά δεν γνωρίζω τι έχει προσφέρει ο Φαράκος στο Ναύπλιο. Αν ο χρόνος σου στο επιτρέπει, θα σου ήμουν ευγνώμων αν με πληροφορούσες.

    Τρίτον, και σημαντικότερο για μένα. Ο Φαράκος διέτρεξε όλο το βίο του αγωνιζόμενος για συγκεκριμένα πράγματα. Δηλαδή να γίνει η Ελλάδα μια χώρα κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας και της κοινωνίας γιατί πίστευε πως μια τέτοια κοινωνία είναι προς το συμφέρον του ανθρώπου. Στην πορεία γι'αυτό το ιδανικό του θεωρούσε πως τα άτομα δεν έχουν σημασία, αλλά οι συλλογικότητες. Αντιλαμβανόταν δηλαδή την εξέλιξη των κοινωνιών μέσα από το πρίσμα των συλλογικών συμφερόντων και όχι των ατομικών. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούσε θεμιτό τον περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων.

    Για μένα, ένας τέτοιος άνθρωπος δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο γενικότερου θαυμασμού, πέραν των ομοϊδεατών του. Το δε επιχείρημα ότι υπήρξε ο μόνος αρχηγός πολιτικού κόμματος με καταγωγή από το Ναύπλιο είναι το μόνο που μπορώ να δεχτώ, ανα και επί της ουσίας ασήμαντο, αφού ποτέ δεν πολιτεύτηκε στο Ναύπλιο.

    Με εκτίμηση

    Ένας εκ μητρός Ναυπλιώτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kώστα φοβάμαι πως ο/η pelerin είναι στη σωστή κατεύθυνση,χωρίς φανατισμούς κλπ.Το ξέρω ότι κριτικάρουμε εκ του ασφαλούς αλλά στην προκειμένη περίπτωση(τριήμερο συνέδριο κλπ ) η επιχειρηματολογία σου είναι περισσότερο συναισθηματική παρά ορθολογική.Προσωπικά θα ήθελα να ξέρω περισσότερα για το δεσμό του εκκλιπόντος(εκτός απο το ότι γεννήθηκε εδώ)με τ Ανάπλι.Και τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς pelerin και εμμέσως προς τον ανώνυμο.
    Είναι φανερό ότι ο pelerin είναι ευγενής και μορφωμένος γι΄αυτό το λόγο προβληματίστηκα για το πώς θα απαντήσω.
    Θα πω αυτό για να καλύψω και τον ανώνυμο.
    Ενα υποθετικό σενάριο.
    Η Πάτρα γενέθλια πόλη του Π. Κανελλόπουλου αποφασίζει και διοργανώνει τριήμερη συνάντηση για να τιμήσει το άτομο αυτό, ως πολιτικό, ιστορικό, λογοτέχνη και επιστήμονα. Θεωρείτε αγαπητέ pelerin και μανώνυμε λογικό να θυμηθούν οι αριστεροί την πολιτική Κανελλόπουλου την εποχή της Μακρονήσου και να αντιδράσουν σε μια τέτοια συνάντηση; Και θα πρέπει κάποιοι να αρχίσουν να ψάχνουν τί προσέφερε ο Π. Κανελλόπουλος στη γενέθλια πόλη του; Δεν θα είναι ωραίο να μαζευτούν στη μεγάλη πόλη της Πελοποννήσου πολιτικοί απ΄όλο το φάσμα της πολιτικής, ιστορικοί, λογοτέχνες, δημοσιογράφοι και από μία απόσταση και μακρυά από τα πάθη της εποχής του διχασμού να αναλύσουν και να συζητήσουν για τον πολιτικό αυτό που άφησε το στίγμα του στη χώρα, ανεξάρτητα εάν κάποιος συμφωνεί μαζί του ή όχι;
    Και δεν θα ήταν χρήσιμο αγαπητέ pelerin και υπέρ της δημοκρατίας του γνήσιου διαλόγου και των ατομικών προσωπικών και κοινωνικών δικαιωμάτων το να γίνει το ίδιο και με άλλες προσωπικότητες της πολιτικής;
    Θα έπρεπε δηλαδή οι Λήμνιοι να ερευνούν τί προσέφερε ο Ηλίας Ηλιού στην πατρίδα του για να τον τιμήσουν;
    Το ίδιο θα έπρεπε να κάνουν και οι Λεβιδιώτες για τον Αλέξανδρο Παπαναστασίου και οι κάτοικοι του Καστελλόριζου για τον Γεώργιο Μαύρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Καράπαυλο

    Κατ'αρχάς δεν έχω ιδιαίτερη αντίρρηση για τη διοργάνωση του συνεδρίου. Ο καθένας οργανώνει ότι συνέδριο θέλει. Ελεύθερη χώρα είμαστε. Αν και θα το προτιμούσα συνέδριο συνολικής αποτίμησης, όπου θα ακουγόντουσαν όλες οι απόψεις, κι όχι λιβανωτού. Στην Ελλάδα όμως τα αφιερώματα σε εκλιπόντες είναι πάντα λιβανωτοί (βλέπε και το λογοτεχνικό είδος της βιογραφίας). Επίσης με ενοχλεί το πέπλο της σιωπής που σκεπάζει τις προσωπικότητες της αριστεράς, όπου η κριτική προς αυτούς θεωρείται περίπου ιεροσυλία.

    Και δεν θα ξεχάσω από την άλλη μεριά τη φασαρία που έκανε η αριστερά όταν ο Τσούρνος θέλησε να τιμήσει τον Όθωνα στήνοντας του άγαλμα.

    Περισσότερο λοιπόν με ερέθισε να σου γράψω ο τρόπος που υπερασπίστηκες τα αφιερώματα στον Φαράκο. Ήταν πολύ συναισθηματική προσέγγιση. Πχ αναφέρεσαι στον Φαράκο ως μεγάλο αγωνιστή. Αγωνιστή για τι; Για μια κοινωνία του υπαρκτού σοσιαλισμού; Συμφωνείς με τα οράματα του; Συμφωνεί η κοινωνία του Ναυπλίου με αυτά τα οράματα. Η πλειοψηφία όχι φυσικά. Γιατί πρέπει να "επιβάλουμε" μιαν αγιοποίηση; Κ

    Κατά την γνώμη μου ένας δημοτικός σύμβουλος πρέπει να είναι πιό νηφάλιος στις τοποθετήσεις του. Αλλά αυτή είναι απλώς η γνώμη μου. Αυτό ισχύει φυσικά και για δεξιούς συμβούλους που πιθανόν χρησιμοποιούσαν εκφράσεις του τύπου δεν θα τιμήσουμε εμείς τα κουμούνια.

    Παρεπιπτόντως ποιό δρόμο θα ονομάσουν Οδό Φαράκου; Το σπίτι του είναι στον μεγάλο δρόμο; Θυμάμαι μικρός η μητέρα μου μου έδειχνε το σπίτι πάνω από το φωτογραφείο του Καραχάλιου ως σπίτι που γεννήθηκε, ή έκανε λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα με κάλυψες.Η συνέχεια απο τον pelerin δεν με εκφράζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εννοώ ότι με κάλυψε ο Karap

    ΑπάντησηΔιαγραφή